FlyBasket oferuje zupełnie nowe, komfortowe rozłożenie masy tył/przód, 55% z tyłu, 45% z przodu, co daje diametralnie lepsze odczucie masy i odciążenie organizmu oraz zdecydowanie ułatwia transport, pakowanie, przenoszenie itd.


Konstrukcja
Konstrukcja napędu jest produkowana w technologii rdzenia piankowego, z wykorzystaniem technologii laminowania kompozytu RTM. Podstawową zaletą takiej technologii jest ograniczenie prac manufakturalnych do minimum oraz zapewnienie wysokiej powtarzalności i jakości półfabrykatów, łącznie z podniesieniem wytrzymałości i obniżeniem masy, co wydatnie podnosi jakość ostatecznego produktu. Ponadto sama konstrukcja napędu oparta jest na kompozytach z włókien węglowych, które charakteryzują się wysoką wytrzymałością i niską wagą co w połączeniu z kompletowaniem zestawu ze skrzydłami paralotniowymi typu Single Skin, czyli możliwie najlżejszymi i jednocześnie najmniejszymi po spakowaniu, zapewniającymi wysokie bezpieczeństwo pasywne w locie i łatwość startu umożliwi osiągnięcie korzystnego stosunku jakości i możliwości do gabarytów.
Kompaktowość
FlyBasket odznacza się wyższym stopniem kompaktowości użycia, dzięki czemu potwierdzono o wiele bardziej komfortowy, łatwiejszy i tańszy sposób podróżowania ze sprzętem i zwiedzania świata z perspektywy lotu ptaka.
Bezpieczeństwo
Zastosowanie obustronnie zamkniętego kosza ochronnego znacząco poprawia bezpieczeństwo użytkowania napędu oraz ochronę pilota, sprzętu, a także bezpieczeństwo innych osób znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie pracującego napędu. Dotychczasowe zabezpieczenia tylko częściowo chroniły pilota, a samo skrzydło, linki czy osoby postronne były wystawione na potencjalne zagrożenie.
FlyBasket to jedyny napęd paralotniowy na świecie posiadający 2 przeciwbieżne śmigła.
Użycie 2 przeciwbieżnych śmigieł niweluje występowanie skręcającego efektu odśmigłowego (torque effect’u), co w rezultacie skutkuje:
- poprawą bezpieczeństwa (w szczególności dla osób latających rekreacyjnie, okazjonalnie) i ogranicza zagrożenia związane z urazami człowieka np. przy uruchamianiu napędu na ziemi czy podczas startu
- zwiększeniem komfortu w locie (paralotnia nie “skręca” samoczynnie)
- łatwością i prostotą użytkowania
